Bent u huurder en ondervindt u problemen in uw woning? Wij verzoeken u vriendelijk om eerst de FAQ's te raadplegen om te zien of er een mogelijke oplossing is. Mocht uw probleem hier niet vermeld staan, aarzel dan niet om contact op te nemen. We helpen u graag verder.
Toch een reparatieverzoek indienen?
Mocht u een reparatieverzoek willen indienen kan dit via het HUURDERSPORTAAL.
Wij verzoeken u eerst onderstaande informatie nauwkeurig door te nemen.
Heeft u er alles aangedaan om een probleem te verhelpen, maar wilt u toch een reparatie verzoek indienen, kunt u dit indienen in het huurdersportaal. Controleer goed of contact gegevens ingevuld zijn en geef zoveel mogelijk informatie mee zodat de monteur goed voorbereid is voor aankomst en het een en ander kan uitsluiten, dat scheelt veel tijd.
Voorwaarden reparatieverzoek en afspraken
Mocht uw reparatieverzoek conform het huurcontract/ het 'Besluit kleine herstellingen' tot een verplichting van de huurder behoren, dan behouden wij ons het recht voor deze kosten alsnog aan u door te belasten.
Gemaakte afspraken kunnen tot 48 uur vooraf geannuleerd of gewijzigd worden.
Indien u niet thuis bent ten tijde van de gemaakte afspraak, dan worden de ‘no-show kosten’ van de monteur of leverancier aan u doorbelast. (voorrijkosten en arbeidsuren).
De monteur belt 1 maal aan bij de voordeur en belt 1 maal naar het door u opgegeven telefoonnummer. U dient aanwezig te zijn op de locatie en bereikbaar te zijn op de dag van de gemaakte afspraak op het door u doorgegeven telefoonnummer. De monteur wacht niet totdat u thuiskomt.
Een monteur kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertraging in zijn dagplanning waardoor de afspraak later plaatsvindt of verzet moet worden. Indien de monteur ziek is of door overmacht verhinderd, wordt getracht een andere monteur in te schakelen of wordt de afspraak verzet.
Zorg ervoor dat de monteur direct aan de slag kan en dat de werkplek(ken) direct bereikbaar is. Monteurs helpen niet met het leeghalen van planken en kasten, verschuiven geen meubels, maken geen vensterbanken of balkons vrij, ontkoppelen geen wasmachine of wasdroger.
De monteur dient zich te houden aan de opdracht die door de opdrachtgever gegeven is. De monteur mag geen andere aanvullende klussen uitvoeren op verzoek van bewoner zonder overleg en (schriftelijk) toestemming van opdrachtgever.
Het kan zijn dat de monteur niet direct het werk kan voltooien en een vervolg afspraak moet maken, ook dan gelden de bovenstaande voorwaarden.
Indien de toedracht voor reparatie onduidelijk is, is de beoordeling van de monteur bepalend of de factuur voor rekening van de huurder of de verhuurder is.